Novinky Promo akce1
logo CODEWARE
Domů Potisk etiket a karet Řešení Blog Servisní středisko

Inventarizace skladu s ERP QI a systémem CODEWARE MOBILE BRIDGE

Tento článek vám ukáže, jak lze urychlit proces digitálně vedenou inventurou skladů. Jako příklad použijeme postup inventury se systémem CODEWARE, protože se nám díky němu podařilo úspěšně provést inventuru 2500 skladových položek za přibližně dva dny. Samotné sbírání dat trvalo 1,5 dne a na celou operaci jsme měli jednoho člověka, který koordinoval inventuru, zpracovával inventurní rozdíly a řešil jejich dohledání. Tento člověk poté stanovil inventurní manko nebo přebytek. Na inventuru servisního skladu byl vyhrazen jeden člověk, dva lidé se věnovali inventarizaci skladu zboží a další jeden člověk spotřebnímu materiálu. Celkem se tedy na inventurách podíleli 4 lidé po dobu 1,5 dne a jeden člověk po 2 dny.

S CODEWARE snadno zvládnete inventury i u vás! Kontaktujte naše obchodní oddělení nebo vyplňte kontaktní formulář a my se vám co nejdříve ozveme. Náš odborný tým vám pomůže vybrat ideální řešení přesně podle vašich potřeb.


Jakou techniku jsme použili a proč?

Pro inventuru servisního skladu technik použil terminál RK26 s klávesnicí, kdy převažovaly položky, u kterých je nutné zadat počet kusů. Proto bylo vhodnější zvolit model s fyzickou klávesnicí, což je pohodlnější než používat softwarovou. Na inventuru zboží určeného k prodeji jsme využili lehčí terminály RS36 s dotykovým displejem, protože s nimi pracoval převážně ženský personál.

Poznámky k inventuře – zkušenosti, předinventurní úklid

Po každé inventuře zaznamenáváme problémy, které zpomalily proces, a snažíme se je do příští inventury odstranit. Jedná se například o špatné pokrytí Wi-Fi, změny v evidenci RFID etiket apod. Před samotnou inventurou také věnujeme zhruba půl dne úklidu skladových stavů, například likvidaci interních zápůjček nebo umístění zboží na správná místa podle jejich blokace.

A jak probíhá samotná inventura?

Inventury zahajujeme ráno současně na všech skladech. Každý pracovník dostane terminál a začne sbírat data. Komunikace probíhá online přes Wi-Fi, proto je nezbytné, aby Wi-Fi konektivita fungovala opravdu na 100 %. Během inventury není možné naskladňovat ani vyskladňovat zboží – výdejky a příjemky se generují až po dokončení inventury. Při vychystávání zboží si interně domlouváme, jestli daná položka již přešla inventurním sčítáním nebo nikoli.

Naším ERP systémem je program QI. Nad tímto systémem jsme si prostřednictvím systému CODEWARE MOBILE BRIDGE vytvořili vazby a komunikaci s QI. Systém MOBILE BRIDGE používáme v naší společnosti již více než 10 let, takže je i v ERP QI již odladěný. V systému QI vedeme u některých skladových položek také sériová čísla. Terminály nahrajeme tak, aby v nich byl MOBILE BRIDGE ještě před zahájením inventur.

Samotný sběr dat probíhá tak, že obsluha terminálů snímá data podle šablony. Po přihlášení do systému a založení inventury daného skladu se naskenuje kód zboží, zobrazí se název položky a zadá se množství, případně se nasnímá sériové číslo. Data o zkontrolované položce se ihned po ukončení dané části inventury zapisují do systému QI. Díky systému MOBILE BRIDGE lze vyhledávat podle kódu zboží nebo interního kódu, čímž se minimalizuje riziko chybného načtení a celý proces je efektivnější.

V systému ERP QI se inventurní rozdíly zobrazují přehledně, což umožňuje administrátorovi snadno provádět přesuny mezi sklady a sjednotit evidenční stav s fyzicky nasnímaným stavem.

Poznatky z inventur zapisujeme do souboru a ukládáme na disk pro další inventury. I když tam vždy nějaké chyby jsou a budou, protože taková je realita, doba snímání a vyhodnocování se nám každým rokem zkracuje.

Systém MOBILE BRIDGE je modulárně připraven i na jiné ERP systémy. Při jeho nasazení je ovšem nutné vždy počítat i s implementací. Různé systémy mají různé vazby a u implementace je nutné je respektovat, aby byl systém kompletně funkční.

 

logo